2008. február 23., szombat

Füstike történetének folytatása.



A példásan felnevelt kölykök mindannyian új gazdihoz kerültek. Megint időszerű kérdés lett, hogy Füstike, valyon milyen fajta lehet. Újra átnéztem minden elérhető irodalmat, de nem jutottam közelebb a megoldáshoz. Ekkor már benne jártunk az őszben, és megtudtam, hogy macskakiállítás lesz a Petőfi csarnokban. Na ez a legjobb lehetőség arra, hogy kiderítsem a Füstike fajtáját.
Elmentem, és megnéztem azt a sok gyönyörű macskát. Már a bejáratnál nagy meglepetésben volt részem, mert a Füstikéhez nagyon hasonló macskával találtam szembe magam. Ő egy barna-círmos kandur volt, de megjelenésében, tartásában, és szőrminőségben teljesen a Füsti volt. És a táblácskán azt láttam, hogy " Fajtabesorolás: Szibériai." Akkor már túl volt a bírálaton, és biztos volt, hogy Szibériai macska. Beszéltem a gazdikkal, és ők is hasonlóan jártak mint én, csak ők, nálam jobb tanácsot kaptak, és ezért benevezték a macskát fajtabesorolásra. Abban az évben mi már ebből kikéstünk. Akkor még azt hittem, hogy a Joni, ( mert így hívták a kandúrt) lesz a Füstike következő párja, de nem sokkal később ez a véleményem teljesen megváltozott.
Ahogy nézelődtem, az egyik ketrec elött teljesen elgyengültek a lábaim, mert megláttam egy vörös klasszikus círmos anyamacskát a kölykeivel. Már ez egy győnyörűség volt, de a mellette levő ketrecben ott volt, a" vörös klasszikus círmos-fehérrel" kandúr is , aki a kölykök apja volt. A tábla szerint ők is, mind Szibériai macskák voltak. Nem tudtam tovább menni, teljesen lenyügözött a látvány. Rögtön tudtam, hogy ez a kandúr kell a Füstike mellé párnak. Csak álltam, és gondolkodtam, hogy vajon mit szólna a tulaj., a gazdi, ahhoz amit szeretnék.
Mikor felnéztem, egy hölgy nézett velem szembe, és mosolygva mondta, hogy a Sztyópa ( így hívták a vörös kandúrt) nem eladó. Mondtam, hogy nem megvenni szeretném, hanem a Füstike mellé fedező kandúrnak kérném, ha lehetne. Nagyon gyorsan ráállt a hölgy, és elmondta a feltételeket. A legfontosabb feltételek az egészségi állapotra és helyzetre vonatkoztak, de teljesíthetőek voltak. Meg is állapodtunk, hogy a legközelebbi tüzelésnél jelentkezünk, az előírt tesztek és oltások igazoló papírjaival együtt.
Így is történt, és Styopinkát elhoztuk Füstikéhez vendégségbe. A frigy sikeres volt, és kilenc hét után megszületett az első Szibériai alom. Három gyönyörű vörös kölyök: Bátor, Bíborka, Benjamin.
Folyt. köv. Most a Benjamin nem hagy írni.

Nincsenek megjegyzések: